پی سی فاکس

آموزش حرفه ایی تولید محتوا برای فتح قله های نویسندگی!

آموزش حرفه ایی تولید محتوا از صفر تا صد هر آنچه که باید بدانید

در این مطلب آموزش حرفه ایی تولید محتوا را برایتان آماده کرده اییم تا بتوانید با استفاده از این مقاله مفید و یادگیری چم و خم های تولید محتوا بازدید سایتتان را افزایش دهید پس با ما همراه باشید. برای  این روزها در هر تجارت و کسب و کاری که باشید برای ماندگاری و موفقیت باید به صورت حرفه ای و خاص به فکر تولید محتوا باشید تا بتوانید در این بازار پر رقابت زنده بمانید . البته محتوا و تولید محتوا چیز جدیدی نیست و سالیان سال است که انسانها در حال تولید محتوا و انتشار محتوا هستند اما شاید به این شکل و به این نام و برای اهداف تجاری چند سالی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است . حتی غارنشینانی که با کشیدن شکل و خطوط می خواستند حرف ها و افکارشان را ثبت کنند و به آیندگان انتقال بدهند هم به نوعی در حال تولید محتوا بودند

 

تصویر یک غارنشین درحال تولید محتوا

 

اما این روزها انقدر فضای اطراف ما پر از محتوا و در عین حال بی محتوا شده است که اگر هدف ما برندسازی شخصی یا برندسازی تجاری و یا افزایش فروش و موفقیت در کسب و کار باشد حتما لازم است با محتوا نویسی حرفه ای بیشتر آشنا شویم و بتوانیم فرق بین محتوا و محتوای جذاب برای مخاطب را تشخیص دهیم و تکنیک هایی را به کار بگیریم که بتوانیم مخاطب را در همان نگاه اول و اسکن چند ثانیه سایت یا مقاله وبلاگ گرفتار قلاب محتوا بکنیم و جوری محتوا را برای کاربر جذاب تولید کنیم که اون کاربر تبدیل به بازدید کننده همیشگی سایت ما شود نه اینکه با دیدن اسم سایتتان گریزان شود و به سراغ دیگر سایت ها برود اما تمام این کارهارا باید با ترفندهایی کاملا کلاه سفید و نه کلاه سیاه استفاده کنیم(کلاه سفید به معنای قانونی از نظر گوگل و کلاه سیاه به معنای غیرقانونی از نظر گوگل میباشد).از همین جهت ما این مطلب آموزش حرفه ایی تولید محتوا را برایتان آماده کردیم،حتما آنرا تا آخر مطالعه کنید:)

 

تولید محتوا و سئو حرفه ایی مطالب

 

باید کاری کنیم که مخاطب عاشق محتوای ما شود و مطمئن شود که با دنبال کردن ما، هر روز و هر هفته یک را همراه ما تجربه خواهد کرد … هیجان جدید ، یک آموزش ارزشمند ، یک مهارت جدید و . پس شاید این چیزی که بین ما به عنوان محتوا جا افتاده است فقط یک سالاد بد مزه و بد شکل از کلمات باشد که سایت ها و کسب و کارهای زیادی هر روز به خورد مخاطب میدهند اما محتوای جذاب و دوست داشتنی برای مخاطب محتوایی است که کاملا هدفدار ، ارزش آفرین ، مفید ، هیجان برانگیز و ترغیب کننده مخاطب به انجام یک عمل خاص باشد.(حتما تا آخر مطلب آموزش حرفه ایی تولید محتوا را دنبال کنید)

 

 

تولید محتوا حرفه ایی و ارزشمند باعث میشود که……

 

– باعث افزایش بازدید و ترافیک واقعی و ثابت میشود

– باعث فروش و وفاداری مشتریان شما میشود

– باعث بهبود رتبه سئو سایت شما میشود

تولید محتوا جذاب

برای اینکه یک محتوایی جذاب باشد حتما باید برای مخاطب نوشته شود ! یعنی محتوای تولیدی باید یا برای مخاطب جذاب باشد یا مفید یا همزمان هردو هدف را دنبال کند . و مهم ترین نکته اینکه در طول کل محتوا حتما باید به تمام وعده هایی که در عنوان و مقدمه به مخاطب میدهیم عمل کنیم .تعریف محتوای جذاب و دوست داشتنی برای مخاطب در یک جمله : محتوای جذاب محتوایی است که برای مخاطب نوشته شود . الگو بگیرید اما کپی نکنید ، برای مخاطب خود کاملا اختصاصی بنویسید و هدف اصلی تان جذب رضایت مخاطب باشد نه فقط صرفا رونق کسب و کارتان همچنین کلمات به خوبی کنار هم چیده شوند ، غلط دیکته ای و تایپی تا حد امکان نداشته باشد و به زبان ساده باشد پس با محتوا نویسی هوشمندانه و حرفه ای می توانید در تعامل با مخاطب خودتان باشید ، با او حرف بزنید ، به حرف هایش گوش کنید و خلاصه یک ارتباط دو طرفه و دوستانه با مخاطب برقرار کنید و در نهایت کسب و کار خود را رونق دهید و فروش خود را افزایش دهید .و کلید اصلی موفقیت کسب و کارها و به دام انداختن مخاطب در قلاب خودشان فقط و فقط یک عبارت دو محتوای جذاب” حرفی به نام است که بر عکس دو حرف بودن و راحت بیان شدن بسیار کار سخت و وقت گیری است اما اگر شما هم تولیدکننده محتوای حرفه ای باشید قطعا با من هم عقیده اید که نوشتن محتوای جذاب ، با تمام سخت بودن و صرف زمان زیاد ، قبل ازمخاطب برای نویسنده محتوا هیجان برانگیز و جالب است.

 

 

ویژگی های کلیدی محتوای جذاب

 

– افزایش نرخ تبدیل در سایت

– رسیدن به اهداف و برنامه بازاریابی

– رتبه عالی در گوگل

– افزایش نرخ کلیک CTR

– افزایش اعضا و فالور های شبکه های اجتماعی

 

 

۴ اصل اساسی در تولید محتوای جذاب و مخاطب پسند

 

– دقیقا بدانید که برای چه کسی می نویسید (شناخت دقیق مخاطب هدف )

– دقیقا بدانید چه چیزی می نویسید و حتما در آن مهارت داشته باشید

– چگونه باید بنویسیم ؟

– محتوا را کجا باید منتشر کنیم

تولید محتوا و نکات مهم نوشتن مطلب

حتما نباید یک نویسنده نابغه و فوق حرفه ای باشید تا بتوانید محتوای جذاب و مخاطب پسند بنویسید فقط این ۴ اصل مهم را به خوبی درک کنید و در هنگام نوشتن و انتشار محتوا به آن دقت کافی کنید،اما به عنوان یک راهنما برای نوشتن محتوای مخاطب پسند بیایید در اینجا با هم ۵ نمونه و ایده برای تولید محتوای مخاطب پسند و جذاب را باهم برسی کنیم…..

 

 

۱- تولید محتوا بصورت پرسش و پاسخ

 

شاید بتوانیم بگوییم یکی از جذاب ترین نوع محتوا برای مخاطب عام همین سبک پرسش و پاسخ، مسابقه یا کوییز است . این نوع محتوا می تواند به شدت توجه مخاطب را جلب کند و اگر در تولید این نوع محتوا حرفه ای عمل کنید حتی می توانید مخاطب را ساعت ها در سایت خودتان نگه دارید و سرگرم کنید برای نوشتن عبارت های پرسش و پاسخ و کویئزی باید موضوعات مناسب و مرتبط با کسب و کار خودتان را پیدا کنید و شروع کنید به نوشتن پرسش ها یا پاسخ های مناسب به سوالات ذهنی مخاطب . یعنی شما باید بتوانید پیدا کنید که انتظار مخاطب از شما و سایت شما چیست و بعد تمام تلاش خود را بکنید که به این انتظار و نیاز پاسخ درستی بدهید .در تعیین محتوای مسابقه ای هم سعی کنید سوال هایی انتخاب کنید که خیلی سخت نباشد و مخاطب بتواند امتیاز بالایی بگیرد چون در این صورت است که به خاطر حس رقابت و حس پیروزی این محتوا را با دوستان شان به اشتراک می گذارند . این نوع مسابقه ها یا به عبارت بهتر آزمون های کوچک می تواند آزمون سیاست ، آزمون ورزشی ، آزمون مهارت و …. باشد. در کنار تولید محتوای پرسش و پاسخی ، گذاشتن یک نظر سنجی هدفمند هم به شما کمک میکند که مخاطب خودتان را بهتر بشناسید و نیازها و خواسته های او را بهتر درک کنید

تولید محتوا پرسشی

۲- تولید محتوا به صورت ماشین حسابی و ابزارها

 

یکی از پر بازدید ترین و پر ترافیک ترین سایت ها آنهایی هستند که یک ابزار کاربردی هستند برای کسب و کارهای دیگر یا مخاطب عام برای انجام محاسبات و تجزیه و تحلیل و کارهای مفید . مثلا سایت هایی که نقشه حرارتی به شما ارائه میدهند مانند crazyegg و یا سرعت سایت شما را می سنجند مانند PageSpeed Insights ، سایت هایی که از لحاظ محتوایی سایت شما را آنالیز میکنند و یا سایت هایی که در بهینه سازی سئو سایت نقش دارند و هزاران نمونه دیگر و ایده های دیگر که کافیست با کمی دانش و خلاقیت آنهارا بیابید این نوع محتوا ها،محتواهایی هستند که نسبت به بقیه انواع محتواها در وب فارسی کمتر دیده میشوند .

تولید محتوا بصورت ماشین حسابی

۳- تولید محتوا به سبک اینفوگرفیک

 

یکی از محتواهای جذابی که در ایران رواج زیادی دارد و البته در بیشتر موارد هم به صورت غیر حرفه ای و غیر هدفمند تولید میشود اینفوگرافیک است . اینفوگرافیک پاسخ به نیاز بسیاری از مخاطبان امروزی است که تمایل دارند محتوا را به صورت لقمه ای و قطعه قطعه و خلاصه شده مصرف کنند و علاقه ای به خواندن محتوا و متن های طولانی ندارند و دوست دارند همه چیز را در یک نگاه یاد بگیرند !! طراحی یک اینفوگرافیک حرفه ای و کاربردی اصلا کار راحتی نیست و قطعا زمان زیادی را باید برای محتوا نویسی و طراحی آن بگذارید اما قطعا ارزشش را دارد ! در یک اینفوگرافیک جذاب حتما باید از محتوای جذاب ، تصاویر و نمودارها و آمار و ارقام به میزان کافی استفاده کنید تا یک اینفوگرافیک حرفه ای تولید و منتشر کنید . در شکل زیر یک نمونه از اینفوگرافیک را میبینید که یک سایت خارجی منتشر کرده است. شما هم سعی کنید تا میتوانید از عکس های گرافیکی و اینفوگرافیک ها و …. که ظاهر شمارا زیبا میکند زیاد استفاده کنید مانند همین عکس هایی که ما در این مطلب (آموزش حرفه ایی تولید محتوا) بکار برده اییم استفاده کنید این عکس ها بسیار زیبا و دلنشین هستند.

تولید محتوا بصورت اینفوگرافیک

 

۴- تولید محتوا بصورت دمو یا نسخه پیش نمایش از محصول و یا خدمات

 

نسخه نمایشی یک نوع از راه های ارائه توضیحات محصول یا خدمات است که معمولا از طریق پاورپوینت ، تصویر یا فیلم و ترفندهای گرافیکی سعی می کنیم با مخاطب ارتباط نزدیک تری برقرار کنیم و در ذهن او تاثیر بگذاریم . این ۲ نکته را در هنگام تولید محتوای نمایشی و تصویری حتما مد نظر قرار بدهید

 

۱- محتوای خود را سفارشی کنید: دقیقا همان محتوایی را تولید کنید که مخاطب به دنبال آن است مثلا در یک سایت فروش قفل دیجیتال طبق بررسی هایی که کردیم دیدیم افراد زیادی عبارت جا ماندن کلید پشت درب را جستجو میکنند و احتمالا افراد زیادی تا به حال به علت جا گذاشتن کلید، پشت درب مانده اند و قطعا خاطره بدی دارند و دنبال راه چاره می گردند . پس ما برای تولید محتوای سایمان از این فرصت استفاده کردیم و درباره آن موضوع محتوایی را تولید کردیم و آنرا عبارت کلیدی آن قرار دادیم! و شاید باور نکنید در عرض مدت زمان کمی ترافیک ارگانیک سایت به صورت چشم گیری افزایش پیدا کرد و در مدت زمان کمی این مقاله جزو پر بازدید ترین مقالات سایت شد!!

 

۲- فرمت موردعلاقه و موردنیاز مخاطب را پیدا کنید: : قبل از هر اقدام و تولید هر نوع محتوایی سعی کنید سلیقه مخاطب در نوع و فرمت محتوای نمایشی را بشناسید. علاوه بر این اضافه کردن صدا و موسیقی به نسخه ای نمایشی می تواند محتوای شما را بسیار قوی تر و جذاب تر کند و نکته مهم اینکه نسخه نمایشی نباید نمایشی از ویژگی ها و خصوصیات محصول یا خمات شما باشد . در عوض باید روی این موضوع کار کنید که محصول یا خدمات شما چگونه زندگی مشتری یا مخاطب را می تواند تغییر بدهد و مشکلات او را حل کند.

 

تولید محتوا بصورت نسخه نمایشی

۵- تولید محتوا ویدئویی جذاب

 

همه بزرگان بازاریابی محتوا و تولید محتوا این روزها با هم هم عقیده هستند که محتوای ویدئویی در بین مخاطب عام طرفداران زیادی دارد و به هیچ عنوان نباید از آن چشم پوشی کنید و آن را نادیده بگیرید. بلکه برای موفقیت در شناساندن برند خودتان و همین طور ماندگاری در ذهن مخاطبی که از صبح خروس خوان تا نیمه های شب با انواع محتوا بمباران میشود لازم است حتما به فکر تولید محتوای ویدئویی باشید . در این راه برای به هیجان آمدن و ماندگاری در ذهن مخاطب محتوای ویدئوی تولیدی باید حتما حرف جدید برای گفتن داشته باشد و در تولید آن حتما خلاقیت خودتان را به کار بگیرید وگرنه همین روزها هم کم نیستند محتواهای ویدئویی بدون بازدید یا با تعداد محدودی بازدید که بدون هیچ تاثیری در رشد سایت و کسب و کار ما راهی سطل آشغال محتوا می شوند. نوشتن و تولید محتوا برای بعضی ها عشق و علاقه و لذت است و برای بعضی دیگر منبع درآمد . اما هر چه که هست و هر هدفی که شما به عنوان تولید کننده محتوا دنبال میکنید فقط در یک صورت می توانید به آن برسید : شناخت نیاز مخاطب و نوشتن برای مخاطب و راضی نگه داشتن مخاطب فقط در این صورت است که می توانید به هدف تجاری خودتان و کسب در آمد هم برسید.

 

تولید محتوا ویدئویی

 

پایان مقاله آموزش تولید محتوا حرفه ایی

 

در آخر باید خدمت شما همراهان عزیز و همیشگی سایت پی سی فاکس عرض کنم که برای موفقیت در هر جایگاه و شغل باید و باید تلاش و پشتکار و مهم تر از همه علاقه داشت،در دنیای امروز که تقریبا در هر کاری دست های فراوانی هست شما میبایست که اگر میخواهید کاری رقابتی را شروع کنید حتما و حتما میبایست که ایده ها و خلاقیت ها و نوآوری های شگفت انگیز و خاصی داشته باشید وگرنه هیچگاه نمیتوانید از رقیبانتان جلو بزنید، امیدواریم که مقاله آموزش تولید محتوا حرفه ایی ما برایتان مفید واقع شده باشد و از آن لذت برده باشید. همچنین اگر دوستان درمورد تولید محتوا اطلاعاتی دارند که با این مطلب(آموزش حرفه ایی تولید محتوا) میتواند مفید باشد در بخش نظرات مارا هم با دانش خود شریک کنند:)

علی خاکبازان

    نوشته‌های مرتبط

    قوانین ارسال دیدگاه

    • دیدگاه های فینگلیش تایید نخواهند شد.
    • دیدگاه های نامرتبط به مطلب تایید نخواهد شد.
    • از درج دیدگاه های تکراری پرهیز نمایید.
    دیدگاه‌ها

    *
    *